Obserwatorzy

piątek, 5 kwietnia 2013

Century. Ognisty pierścień.

Sięgnęłam po tę książkę, szczerze mówiąc z nudy. Skończyły mi się zasoby nabyte ostatnio w Empiku, więc zaczęłam szperać po półkach. Tak trafiłam na 'Century'.

Autor : Pierdomenico Baccalario

Cena : ok. 30zł
Wyd. : Wydawnictwo Olesiejuk

Seria składa się z czterech części. Opowiada ona o przygodach czwórki dzieci pochodzących z różnych zakątków świata : Elektry z Włoch, Mistral z Francji, Shenga z Chin i Harveya ze Stanów Zjednoczonych.



Część opisywana dziś przeze mnie jest pierwszą z cyklu. Akcja rozgrywa się w malowniczym, acz dość tajemniczym Rzymie - Mieście ognia. Do rodzinnego hotelu Elektry 'Domus Quintilia', w wyniku dziwnego zbiegu okoliczności przyjeżdżają trzy rodziny. Pewne wydarzenia doprowadzają do tego, że dzieci muszą zamieszkać w jednym pokoju. Podczas tego spotkania dowiadują się one niezwykłego faktu - wszystkie łączy jedna data urodzin. 29 lutego. Czy można uwierzyć w taki zbieg okoliczności ?
Niedługo po tym, zostają oni wciągnięci w przygodę, która z pewnością odmieni ich życie. A wszystko to za sprawą Profesora, magicznych bączków i mitów dalekiego Wschodu.

Powieść w całej swojej fabule jest poprowadzona dość podobnie jak inna seria autora 'Ulysses Moore'. Dla kogoś, komu spodobał się ten cykl z pewnością zaliczy to jako duży plus. No, i odwrotnie. Jeżeli te książki nie przypadły komuś do gustu, marna szansa, że i te go zachwycą. Ja osobiście zaliczam się do pierwszej grupy. Akcja, choć płynie wartko, wydarzenia łączą się ze sobą tworząc ciekawą, prostą fabułę. Choć sporym minusem jest fakt, iż książka jest skierowana głównie dla grupy wiekowej 7-12 lat. Po czym można to ocenić ? Po dokładnym objaśnianiu każdego pojęcia, każdej postaci występującej w starożytnej mitologii, historii. Raczej większość młodzieży orientuje się kim był grecki Prometeusz bądź perski Mitra ? Wydaje mi się, że tak. Dodatkowo tekst zawiera stosunkowo duże litery.
Wykreowani bohaterowie nie pozostawiają wiele do życzenia. Każde z dzieci ma swój charakterystyczny wygląd, który z pewnością pomaga przy wizualnym wyobrażaniu całej historii.

Podsumowując...
8/10





10 komentarzy:

  1. Fajnie napisana recenzja, choć na Twoim miejscu powiedziałabym coś jeszcze o fabule. Z pewnością zerknę do tej książki kiedy znajdę chwilkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za opinię. Ciągle się uczę, więc naprawdę ważne są dla mnie komentarze innych. W tym wypadku trudno opowiadać fabułę tak, by zachęcić czytelników, a nie zdradzić zaskakującego zakończenia. Ale następnym razem postaram się bardziej rozwinąć ten fragment...

      Usuń
  2. zapowiada się fajnie ;)
    dlatego też obserwuję i czekam na kolejne recenzje :)
    http://free-to-be-myself-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna recenzja. Myślę, że będę wchodziła częściej.
    Leci obserwacja.
    Proszę! Zaobserwuj bardzo mi zależy!
    1d-dreams-come-true.blogspot.com/ - imagin
    life-by-mela.blogspot.com - o codziennym życiu

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja świetna ! Chyba nawet przeczytam tą książkę :D

    zapraszam do mnie pisze opowiadania i zależy mi na tym żeby ktoś obserwował :

    http://przygody-sary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Zapowiada się świetnie.. sam czytam książki ( mój ulubiony pisarz to A.C.Doyle) Mam nadzieję,ze blog się rozwinie :3
    ja planuję zdobyć ksiażkę :,,Po co ci szczęście jeśli możesz być normalna?"

    ;)
    ________________
    tam-gdzie-spadaja-anioly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :) Również lubię opowiadania o Sherlocku Holmesie.. Klasyka pozostaje klasyką. Postaram się jak tylko mogę rozwijać go i prowadzić jak najlepiej potrafię. Nie słyszałam o tej książce, ale o ile się orientuję jest to biografia feministki, czyż nie ?

      Chętnie zajrzę na bloga.

      Usuń
  6. Witam. ;) Książka wydaje się ciekawa, może kiedyś po nią sięgnę. Aczkolwiek jeśli jest to książka typu "Okar Pill i Zakon Medykusów", którą kiedyś nabyłam w Empików, to wątpię, czy ją przeczytam.
    Post ogólnie fajnie napisany. ; )) Moją pasją też są książki.
    Życzę powodzenia i pozdrawiam. ;3
    ____________
    Jeśli ktoś chce zajrzeć na mój blog, to zapraszam:
    Moje małe wariacje książkowe oraz ostatnio coś o grafice komputerowej. ;3
    Zapraszam -->> slowa-sumi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. nie czytałam co prawda książki, której tytuł podajesz ale jeśli czytałaś np. książki 'Ulysses Moore' Century powinno ci się spodobać.

      Dziękuję.

      Blog fajny, polecam ;3

      Usuń
  7. WoW ! Śliczny blog. Naprawde fajnie piszesz. podoba mi się. :) Pisz dalej !

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz. Jest on dla mnie bardzo ważny !

Komentarz może zostać dodany przez każdego, również przez anonimowych użytkowników nie zalogowanych na konto.

Weryfikacja obrazkowa została wyłączona.