Obserwatorzy

sobota, 6 kwietnia 2013

Dziewczyna w czerwonej pelerynie

Na dzisiejszy post przygotowałam coś nowego. Fantasy osadzone w średniowiecznej wiosce, z wątkiem miłosnym i nutą grozy. Tak najprościej można opisać 'Dziewczynę w czerwonej pelerynie'.


Autor : Sarah Blakley-Cartwright

Cena : ok. 35zł
Wyd. : Galeria Książki


Powieść jest odmienioną wersją czerwonego kapturka. Choć tutaj również występuje wilk, babcia i tytułowy 'kapturek' role postaci są zupełnie inne, niż w tradycyjnej baśni.
Valerie jest 17-letnią dziewczyną zamieszkującą Daggorhorn - małą wioskę położoną nieopodal lasu. Lasu kryjącego niejeden sekret. Wydawać by się mogło, że życie w takim miejscu jest prawdziwą sielanką. Nic bardziej mylnego. Osadę atakowała przerażająca bestia - Wilk, który zabijał mieszkańców, w szczególności młode dziewczyny i kradł zapasy. Tak więc, by uniknąć gniewu potwora, osadnicy składali mu comiesięczną ofiarę. Do czasu okrutnego zabójstwa siostry Valerie - Lucie. Wydarzenia doprowadzają do tego, że dziewczyna odkrywa dar. Dar porozumiewania się z Wilkiem. I jak to bywało w średniowieczu, Valerie staje się w oczach mieszkańców czarownicą, której trzeba się natychmiast pozbyć. Tak więc postanowiono oddać ją bestii. Zakończenie całej historii jest zaskakujące i o dziwo nie kończy się happy-endem, na jaki każdy by oczekiwał. Baśń nie jest pozbawiona również wątków miłosnych. Wokół Valerie pojawia się dwóch, a nawet trzech mężczyzn. Każdy jest dla niej inny. Każdy może zaoferować jej coś innego. Pojawia się pytanie  którego wybierze ?

Powieść zalicza się do jednej z moich ulubionych. Jest napisana tak, jak lubię najbardziej - zagadkowo, nie do końca jasno i moim zdaniem inaczej niż typowe fantasy. Choć początek jest odrobinę nudny i moim zdaniem niedopracowany akcja szybko się rozwija i prowadzi do coraz to bardziej niezwykłych wydarzeń. Bohaterzy, a w szczególności Valerie zachęcają do bliższego poznania ich życia, ich historii. Oprócz głównej fabuły, w książce odnajdujemy inny temat poruszony przez autorkę - relacje międzyludzkie. Mimo czasów znacznie różniących się od współczesnych, odnajdujemy tu odpowiednik pewnych zachowań i modeli człowieka, które zachowały się do dzisiaj.

Tak więc zachęcam do przeczytania powieści, nie tylko nastolatki, choć z pewnością je zaciekawi ona najbardziej.

Podsumowując....
9,5/10

23 komentarze:

  1. Wow to musi być świetne, od dziś poluję na tą książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh ja chyba jednak sie na nią nie skusze.. nie moj klimat :D
    heheh ale dla innych moze byc ciekawa :D
    http://i-want-to-live-my-life-alone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gust u każdego inny ;)

      Fajny blog ♥.

      Usuń
    2. The Versatile Blogger Award nominuje cie :D heheh

      Usuń
  3. Ciekawy post o ciekawej książce... :)

    czytaj-blogi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się książka lubię tak...chyba sobie aż przeczytam. ;)
    http://1dbromcestorys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęcający opis, a ja ostatnio szukam czegoś nowego. Poszperam w księgarni, może znajdę. Jeśli znajdę to z pewnością przeczytam :]

    www.sueopowiada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. super <3 zapraszam do mnie i do komentarzy http://my-music-my-life-998.blogspot.com/

    POZDRAWIAM :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietny blog . Skomentujesz moje nowe zdj./ http://fotografianajlepszechwile.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Super blog, tez robie recenzje książek, chociaz moj blog jest głównie kosmetyczny ;) Obserwuje i licze na to samo. Zapraszam ;)
    thebalanceofmylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie zastanawiałam się nad tą książką. Słyszałam recenzje pozytywne i negatywne i nie byłam pewna, czy czytać... ale teraz chyba przeczytam. Obserwuję i zapraszam do mnie, na mojego nowego bloga. Jest nowy, więc będę bardzo wdzięczna za kom i obserwację :)
    http://strange-of-unreal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł na bloga :D
    zapraszam na mojego :D
    http://mymodelingclay.piszecomysle.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. oooooo I like it!!
    uwiellbiamm czytać ♥
    kocham ten blog ♥
    a znasz taką książkę jak JUTRO?? ;**
    CUDOWNA :p ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam, czytałam :)
      Jestem właśnie w trakcie drugiej części.
      Niesamowita *.*

      Usuń
  12. O kiedyś czytałam . I naprawdę jest godna polecanie;d

    OdpowiedzUsuń
  13. co oglądałaś bloga szalone-one , ten post , który skomentowałaś to akurat nie ja dodawałam ale ok :p

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie prowadzony blog zapraszam do mnie magic-loves-us-because-we-love-it.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Super blog! Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki ;] jeszcze tu wpadne ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za obserwowanie :)
    worldofmerszytsimagine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny blog i ciekawa notka ;)
    Zapraszam do siebie " http://xsumin.blogspot.com/ "

    OdpowiedzUsuń
  18. Oglądałam film, ale po Twoim opisie chyba wybiorę się do księgarni ;)
    Świetny blog! Obserwuje i licze na rewanz :]
    stylebyrapunzel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka po twoim poście wydaje sie ciekawa może przeczytam ; )
    Dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz. Jest on dla mnie bardzo ważny !

Komentarz może zostać dodany przez każdego, również przez anonimowych użytkowników nie zalogowanych na konto.

Weryfikacja obrazkowa została wyłączona.