Obserwatorzy

niedziela, 7 kwietnia 2013

Century. Kamienna gwiazda.

Teraz zajmiemy się drugą częścią cyklu P. D. Baccalario "Century. Kamienna gwiazda".

Zabrałam się za nią, zaraz po zakończeniu poprzedniej części, zaciekawiona dalszym przebiegiem zdarzeń.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, o poprzedniej książce z tej serii kliknij tutaj.

Autor : Pierdomenico Baccalario

Cena : ok. 30zł
Wyd. : Wydawnictwo Olesiejuk


Tym razem, akcja powieści dzieje się w Nowym Jorku, gdzie mieszka Harvey. Dzieci przyjeżdżają do niego, chcąc kontynuować ich przygodę idąc śladami Alfreda Van Der Bergera. Pomaga im ich nowy znajomy z Rzymu - Ermete. Odwiedzają oni kolejne miejsca, stanowiące wizytówkę miasta m.in. Centrum Rockefellera czy Muzeum Historii Naturalnej. Trafią też do miejsc zapomnianych, budzących niepokój i grozę jak chociażby opuszczony szpital psychiatryczny na Roosevelt Island. Podczas tych wędrówek dowiedzą się wielu przydatnych informacji do odkrycia tajemnicy Profesora. W ślad za nimi rusza natomiast Dr Nose - podwładny osobliwego biznesmena z Szanghaju, wraz ze swoimi dziewczętami. Czwórka przyjaciół jest w wielkim niebezpieczeństwie. Czy wyjdą z tego cało ?

Książka nadal trzyma poziom. Tekst napisany jest przystępnie, zachęcająco. Autor w niezwykły sposób wykorzystuje słynne miejsca i zabytki Nowego Jorku by wciągnąć czytelnika do magicznego świata Century. Zabrakło mi jednak zagadkowej atmosfery, która panowała w poprzedniej części. Tu, wszystko działo się szybko. Dzieci niczym profesjonalni detektywi, bez problemu odkrywają kolejny krok i tym samym w ciągu kilku dni przemierzają pół miasta by znaleźć tytułową kamienną gwiazdę i poznać kolejny punkt ich podróży - Paryż. Choć może nie jest to rzecz, która psuje całą fabułę, warto zwrócić na to uwagę. Podobała mi się za to historia Harveya, który ciągle nie mogąc pogodzić się ze stratą starszego brata znajduje sposób by uwolnić emocje i odreagować. Zapisuje się na zajęcia bokserskie. Pod koniec powieści zauważamy już pozytywną zmianę tego bohatera. Staje się on bardziej odpowiedzialny i dojrzały.

Myślę, że warto przeczytać tą książkę chociażby ze względu na bliższe poznanie wielkiej metropolii jaką jest Nowy Jork.

Podsumowując :
8/10

12 komentarzy:

  1. Heejka !
    Właśnie odkryłam twój blog :)
    No i świetny jest :D
    Będę wpadać, bo ostatnio zaczęłam czytać książki :D
    Mam wielką prośbe, skoro piszesz takie recenzje, mogłabyś wpaść na mój blog, przeczytać i skomentować ??
    Błagam Cię, znasz się na rzeczy a mi na tym bardzo zależy, żeby usłyszeć zdanie 'doświadczonych' :D
    Zrobiłąm dużą przerwę i teraz już rzadko kto mnie odwiedza i czyta...
    Proszę Cię zrób to dla mnie :))

    Opowiadanie, dosyć miłosne o chłopakach z 1D .

    www.chlopakione.blog.pl

    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie :). Opowiadanie jest super, polecam ♥.
      Ale raczej nie zaliczam się do tej grupy 'doświadczonych' ;).

      Usuń
  2. Masz fajne recenzje *______*
    http://3-wymiar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. raczej nie będę miała czasu przeczytać tej książki...
    Jak już pisałam, fajnego masz bloga. Dodaję się do obserwujących i będę wpadać, myślę że dość często xDD Zapraszam też do ponownych odwiedzin u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może się skuszę, choć męczę się jeszcze z dokończeniem książki "Piękne Istoty".
    Bardzo fajny blog.;]
    http://believe-in-yourself-poland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 'Męczę' ? Jak można męczyć się przy czytaniu tak świetnej książki ? *.*
      Czytałam i to nie raz ;).

      Dzięki i nawzajem :).

      Usuń
  5. Świetny blog! Wpadnij na mój ----> http://fashionasiwant.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się blog i sposób oceniania. Po twojej recenzji, byłam zaciekawiona ta książką. Być może ją przeczytam :)

    www.the-eighth-color-of-the-rainbow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna recenzja, nie taka "sucha" XD
    Zapraszam do mnie:http://nasciezkachwiedzy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałem całą serię tych książek i bardzo mi się podobała. Twoja recenzja też mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie napisane o tej książce ;p
    Na pewno skuszę się na jej przeczytanie :)
    Dzięki tobie^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie lubiłam czytać książek. Może przez to, że w szkole trzeba to robić przymusowo, a chce się robić wtedy wszystko na przekór. W każdym bądź razie zostało mi to do dziś, ale podziwiam Cię za prowadzenie takieego bloga :)

    Dodałam, darmoszki.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz. Jest on dla mnie bardzo ważny !

Komentarz może zostać dodany przez każdego, również przez anonimowych użytkowników nie zalogowanych na konto.

Weryfikacja obrazkowa została wyłączona.