Obserwatorzy

poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Klątwa tygrysa

Na dzisiejszy dzień przygotowałam jedną z moich najulubieńszych książek - Klątwę tygrysa. Z pewnością spodoba się ona każdemu, kto choć trochę lubi magię, miłość i przygodę.

Autor : Colleen Houck
Cena : ok. 33zł
Wyd. : Otwarte


Powieść opowiadana jest przez siedemnastoletnią Kelsey Hayes. Jej rodzice zginęli w wypadku kilka lat temu. Dziewczyna znajduje pracę w Cyrku Maurizio. Do jej obowiązków należy sprzedaż biletów i opieka nad zwierzętami. Podczas pobytu  cyrku, dziewczyna zaprzyjaźnia się z białym tygrysem - Renem. Ma na niego niezwykły wpływ, szybko się z nim zaprzyjaźnia. Którego dnia do cyrku przyjeżdża tajemniczy pan Kadam z interesującą propozycją dla Kelsey, Rena i właściciela zwierzęcia pana Maurizio. Tygrys ma być przewieziony do rezerwatu w Indiach, a nastolatka, ma mu towarzyszyć. Skuszona podróżą i oderwaniem od rzeczywistości dziewczyna zgadza się. Nie będzie to jednak zwykła podróż. Podczas drogi do parku narodowego okaże się, że Ren jest hinduskim księciem, który za sprawą klątwy przybrał postać drapieżnika. Tylko Kelsey potrafi zdjąć urok ze swojego przyjaciela. Ale jak ? 

Trudno jest pisać o książce, którą się uwielbia, gdyż od razu wiadomo, że nie będzie to specjalnie obiektywna opinia. Ale mimo wszystko, postaram się by tak nie było. Sam pomysł na fabułę jest oryginalny i bardzo ciekawy. Z pewnością nie jest to kolejny cykl o wampirach, wilkołakach i dziewczętach ratowanych z opresji. Wręcz przeciwnie. Tym razem staniecie oko w oko z dwoma, potężnymi tygrysami, odważną, niezależną nastolatką i bajkowymi hinduskimi podaniami. To wszystko składa się na 'Klątwę tygrysa'. Ale, po kolei. Świat, do którego zostaniemy przeniesieni to świat azjatyckich legend i wierzeń. Chyba każdy z nas, kiedykolwiek słyszał, widział lub w jakikolwiek inny sposób zetknął się z tą kulturą. I właśnie tak zbudowana jest cała atmosfera powieści. Ciepło, fantazyjnie i barwnie. Bohaterowi wykreowani są z pozoru prosto, wpasowując się w rzeczywistość, w której żyją i fabułę. Choć po bliższym poznaniu odkrywamy, że groźny tygrys kryje swoje obawy, lęki, a cicha dziewczyna potrafi stawić czoła niejednej przeszkodzie. 
Tu, nawet miłość do dwójki głównych postaci jest przedstawiona z zupełnie innej perspektywy niż w typowej powieści młodzieżowej. Relacja zbudowana jest na zaufaniu, wzajemnej pomocy, realizacji swoich dążeń, pragnień. Obie strony dają coś od siebie i otrzymują coś w zamian. Dlatego warto sięgnąć po tą książkę.

Podsumowując...
10/10

9 komentarzy:

  1. Nie czytałam c:.
    Również obserwuję :)
    http://my-strangee-lifee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam 'Klątwę tygrysa"! A czytałaś już dalsze części? ja nie mogę się doczekać czwartej! Słyszałaś, że ponoć ma być pięć? o.O
    zapraszam ponownie do mnie :) http://strange-of-unreal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam trzy pierwsze, czyli chyba wszystkie, które wyszły do tej pory ;)
      Też nie mogę się doczekać kolejnych *.* Podobno czwarta pojawi się maju ;x

      Usuń
  3. Nie czytałam ,z resztą nie lubie czytać książek,a może raczej nie chcę mi się,mimo tego coś mnie ciągnie do czytania ,ale nie wiem ,które wart, mysle ze twój blog mi w tym pomoże ;*
    Bardzo fajny wygląd i wgl pomysł na cały blog.
    http://dont-stop-dreaminggg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie. Nie czytałam, ale chętnie przeczytam...:):):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie skończyłam czytać jedną z moich ulubionych książek i właśnie chciałam za brać się za coś ciekawego i najprawdopodobniej będzie to ta książka. Bardzo mnie zaciekawiłaś. Już mam zamiar wybrać się do księgarni ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. tak ją ślicznie zrecenzowałaś , że poprostu chcę ją przeczytać !!! ;D z twojej recenzji wynika , że to super książka :D a gdzie ja mogę kupić ? :**
    http://mojemyslinatemetwszystkiego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Już jest na mojej liście książek do jak najszybszego przeczytania ;)

    Zgadzam się, trudno pisać o książkach, które się uwielbia, choć w recenzji to normalne, że jest subiektywna - mimo wszystko ja nie recenzuje moich ulubionych książek, bo mam poczucie, że nie potrafię zrobić tego tak, jak na to zasługują.

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuję za każdy komentarz. Jest on dla mnie bardzo ważny !

Komentarz może zostać dodany przez każdego, również przez anonimowych użytkowników nie zalogowanych na konto.

Weryfikacja obrazkowa została wyłączona.